A TextilABC.hu webáruházat az INFO-CONNECT Kft. működteti:

A cég székhelye: 2112 Veresegyház, Csomádi út 8.
Cégjegyzékszám: 13-09-177236
Adószám: 14407606-2-13.
EU adószám: HU14407606
Bankszámlaszám: 11708001-20559049-00000000 (OTP Bank Nyrt.)
Telefonszám: +36 (70) 667-1212
E-mail: info@textilabc.hu
Kapcsolattartó neve: Váradi Szilvia

A webáruház termékkínálata:

  • Méteráru
  • Rövidáru

Részletes listát a Termékkategóriák oldalon talál.

Webáruházunkban kizárólag on-line, kiskereskedelmi értékesítést folytatunk.
A megrendelt terméke(ke)t házhoz, FOXPOST automatába vagy Packeta átvevőhelyre küldjük.
Rendelés leadására a webáruházunkban van lehetőség.

 

Vásárlási feltételek

A termék kiválasztása

Webáruházunkban kategorizálva találhatóak meg a termékeink. A kiválasztott termékre kattintva megjelenik a bővebb ismertető, lényegesebb információk. Amennyiben úgy dönt, hogy szeretne vásárolni az adott termékből, kattintson a „Kosárba teszem” gombra. Az webáruház jobb felső sarkában lévő kosár ikonra kattintva megtekinthető a kosara tartalma. Ezen a felületen ellenőrizheti a rendelt áruk mennyiségét és igény szerint módosíthatja is.
Amennyiben módosítja a mennyiséget, a változás azonnal frissítésre kerül vagy a kosár frissítése gombra kattintva rögzítheti a változtatást.

Figyelmeztetés: a termékképeken a felvétel készítés körülményeitől függően előfordulhat kismértékű színeltérés. A színek élethű megjelenítése azonban jelentősen függ az Ön képernyőjének minőségétől és kalibrálásától.

Áraink

Áraink a rendelés időpontjában érvényesek, melyeket az adott termékek mellett talál. Az árak bruttó árak, tehát az áfát tartalmazzák, de a szállítási költséget nem. A szállítási költségeink megtalálhatók a vásárlási információk között.
Hibás ár esetén fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ebben az esetben azonnal értesítjük a vevőt a megváltozott adatokról. Ezután a vevő megerősítheti a megrendelését vagy elállhat a vásárlástól.

A téves adatbevitelből származó hibák javításának jogát fenntartjuk! Tehát, ha egy termék ára egyértelműen hibás az azonos paraméterekkel rendelkező árukéhoz képest, úgy nem kényszeríthető ki az áru kiszállítása.

A rendelés elküldése

  • Amennyiben minden terméket kosárba helyezett, ellenőrizte a mennyiséget, a végösszeget és úgy dönt megvásárolja, akkor válasszon szállítási módot (Packeta átvevőhely, Packeta házhozszállítás, FOXPOST automata, FOXPOST házhozszállítás), majd nyomja meg a “Pénztár” gombot.
  • Ezután lehetősége van belépni, ha már regisztrált felhasználó, vagy kitöltheti a vásárláshoz szükséges adatait. A kötelező mezőket csillaggal jelöltük meg. A regisztráció igen előnyös, mert nyomon követheti a rendelése állapotát, kívánságlistára helyezheti az Önnek tetsző termékeket ill. egy későbbi rendelés során nem kell újra kitöltenie adatait.
  • Ezután jobb oldalon lehetősége van kuponkódot megadni, amennyiben van.
  • A következő lépésben lehetősége van módosítani a korábban kiválasztott szállítási módon (Packeta átvevőhely, Packeta házhozszállítás, FOXPOST automata, FOXPOST házhozszállítás). A rendelése összegéhez hozzáadódik a szállítás költsége (és az utánvétes fizetés kezelési költsége, amennyiben ezt választotta), így láthatóvá válik a rendelése végösszege. Packeta átvevőhely és FOXPOST automata esetén válassza ki az Önnek megfelelő átvevőhelyet, ill. automatát. Packeta házhozszállítás vagy FOXPOST házhozszállítás esetén a megadott címre küldjük a csomagot.
  • Válassza ki a fizetési módot: Bankkártya (bankkártyás fizetés SimplePay-en keresztül), utánvétes fizetés (FOXPOST automatánál vagy Packeta átvevőhelyen csak bankkártyával, házhozszállítás esetében a futárnál készpénzzel vagy bankkártyával), közvetlen banki átutalás (kérjük tüntesse fel az átutalás közlemény rovatában a rendelésszámot)
  • Amennyiben egyetért, úgy kérjük jelölje be az “Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételek-ben és az Adatkezelési tájékoztató-ban foglaltakat” jelölőnégyzetet. Ez a rendelés elküldésének feltétele.
  • Végül, ha mindent megfelelőnek talál, nyomja meg a “Megrendelés elküldése” gombot.

A rendelések feldolgozása

A rendeléseket 1-3 munkanapon belül feldolgozzuk. Rendelése feldolgozásának fontosabb állomásairól e-mailt küldünk, így nyomon követheti azt.
A sikeres megrendelésről egy automatikus visszaigazoló emailt küldünk. Amennyiben banki átutalással kíván fizetni ebben az e-mailben lesznek az utaláshoz szükséges adatok.
Készleten lévő termék esetén azonnal lefoglaljuk azt a készletből, készlethiány esetén kérjük érdeklődjön a termékről a megadott elérhetőségeinken a várható beérkezésről.
A rendelés ellenértékének beérkezését követően összekészítjük azt és a kívánt szállítási módon eljuttatjuk Önhöz.

Webáruházunkban az alábbi fizetési módok közül választhat:

  • Bankkártyás fizetés (OTP SimplePay)
  • Utánvét (FOXPOST automatánál vagy Packeta átvevőhelyen csak bankkártyával, házhozszállítás esetében a futárnál készpénzzel vagy bankkártyával)
  • Közvetlen banki átutalás

Cégünk fenntartja a jogot arra, hogy szerződésszegő, megbízhatatlan, nem együttműködő, illetve rendkívül figyelmetlen vagy rendelés leadására képtelen ügyfelekkel ne kössön szerződést.

Számla küldés:

A NAV-nál regisztrált számlázó programunkkal készült elektronikus számlát a megrendelt áru(k) feladását követően (letölthető formában) e-mailben küldjük el Önnek.
Amennyiben Ön papír alapú, kinyomtatott számlát igényel, kérjük a rendelés elküldése előtt közvetlenül, a megjegyzés rovatban feltétlenül jelezze számunkra!

Szállítási módok:

  • Packeta átvevőhely
  • Packeta házhozszállítás
  • FOXPOST automata
  • FOXPOST házhozszállítás

Szállítási feltételek:

Csomagjainkat FOXPOST automatába, Packeta átvevőhelyre vagy házhoz küldjük, a vásárló igénye szerint. A szállítás várható időpontjáról e-mailben értesíti Önt a kiszállítást végző partnerünk, a rendeléskor megadott elérhetőségen.

Szállítási díjaink:

  • Packeta átvevőhelyre (maximum 10 kg): 1090 Ft (utánvéttel +390 Ft)
  • Packeta házhozszállítással: 2690 Ft (utánvéttel +510 Ft)
  • FOXPOST automatába: (maximum 25 kg): 1290 Ft (utánvéttel +250 Ft)
  • FOXPOST házhozszállítással: 2490 Ft (utánvéttel +390 Ft)

A szállítási idő várhatóan 2-4 munkanap.
Rendelhető termékeink esetén ez az idő hosszabb lehet, erről kérjük érdeklődjön a megadott elérhetőségeinken.

A csomag indulásáról e-mailben értesíti Önt a kiszállítást végző partnerünk, a rendeléskor megadott elérhetőségen. Kérjük feltétlenül olyan telefonszámot adjon meg amelyre szöveges üzenet küldhető (mobiltelefon) és amin a futár eléri Önt.

A szállítástól elállás

Ha webáruházunk a rendelését azért nem teljesíti mert a kiválasztott áru nincs készleten, arról kötelesek vagyunk értesíteni. Webáruházunk nem köt szerződést kiskorúakkal. A vevő az általános szerződési feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

A termék visszaküldése

Termékeinket eredeti állapotában, hiánytalan mennyiségben, és változatlan minőségben vesszük vissza. A beavatott, megvarrt, beszegett anyagot nem áll módunkban visszavenni. Harmadik félnek (pl. szabónak) átadott anyagoknál méretreklamációt nem tudunk elfogadni. Javasoljuk, hogy a mennyiség kiválasztásnál hagyjon kevés biztonsági tartalékot az esetleges hibák javításához.

Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás

A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés távollévők közt kötött szerződésnek minősül, amely nem minősül írásban megkötött szerződésnek. Ennek jogszabályi teljes szövege itt olvasható. Az űrlap kitöltésével és az áruház részére megerősítést követő elektronikus úton történő megküldésével, annak áruház általi visszaigazolásával az Ön megrendelése igénybejelentésnek minősül. A szerződés akkor jön létre, ha az áruház az igénybejelentést követően – legkésőbb 2 munkanapon belül – az igény megérkezését pozitívan (az adásvétel lehetőségét megerősítve) visszaigazolja. Az igénybejelentés megküldésével, és annak áruház általi visszaigazolásával a szerződés ráutaló magatartással jön létre. Mind az ajánlat, mind a visszaigazolás akkor tekintendő a másik félhez megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A megkötött szerződéseket elektronikus formában tároljuk. Hagyományos „iktatásra” nem kerül sor, de a megrendelés és a levelezés legalább egy évig visszakereshető. A szerződések nem utalnak konkrét magatartási kódexre, ám a szerződő felek közötti jóhiszeműségre, jóindulatra és korrektségre minden esetben számítunk.

Elállási jog/ 14 napos visszaszolgáltatási garancia

A megrendelő a szerződéstől 14 napon belül indokolás nélkül elállhat. Az elállási jog attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átveszi. Az értékesítő köteles a megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 14 napon belül visszatéríteni. A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt, az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A megrendelőt ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő. Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia. Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk.

A felek eltérő megállapodása hiányában a Vásárló nem gyakorolhatja a törvényi előírás szerinti elállási jogot az alábbi esetek alkalmával:

  • a) szolgáltatási szerződések esetében a szolgáltatás maradék­talan teljesítése után, amennyiben a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak tudomásulvéte­lével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a kereskedő maradéktalanul teljesítette a szerződést;
  • b) olyan áruk vagy szolgáltatások értékesítése esetében, amelyek ára a kereskedő által nem befolyásolható módon a pénzügyi piacoknak az elállási időszak alatt is lehetséges ingadozásaitól függ;
  • c) a fogyasztó által megadott jellemzőknek megfelelően elké­szített vagy egyértelműen a fogyasztó személyére szabott áruk értékesítése esetében;
  • d) romlandó vagy minőségüket rövid ideig megőrző áruk érté­kesítése esetében;
  • e) olyan lezárt csomagolású áruk értékesítése esetében, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból a csoma­golás szállítást követő felbontása után nem küldhetők vissza;
  • f) olyan áruk értékesítése esetében, amelyek jellegüknél fogva a kiszállítást követően szétválaszthatatlanul keverednek más termékekkel;
  • g) alkoholtartalmú italok értékesítése esetében, amelyeknek az áráról az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban leszállításukra csak 30 nap múlva kerülhet sor, és amelyek tényleges értéke a kereskedő által nem befolyásol­ható módon a piaci ingadozásoktól függ;
  • h) olyan szerződések esetében, amelyeknél a fogyasztó kifeje­zetten kérte a kereskedőt, hogy keresse fel abból a célból, hogy sürgős javítási vagy karbantartási munkálatokat végezzen. Ha az ilyen kiszállás alkalmából a kereskedő a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a
  • karbantartás vagy javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkat­részeken felül kínál szolgáltatásokat vagy árukat, ezekre a kiegészítő szolgáltatásokra vagy árukra már vonatkozik az elállási jog;
  • i) a lezárt csomagolásban lévő hang-, illetve képfelvétel, vala­mint lezárt számítástechnikai szoftver értékesítése esetében, ha a szállítás után a csomagolást felbontották;
  • j) hírlap, folyóirat és magazin értékesítése esetében, az előfize­téses szerződések kivételével;
  • k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  • l) szállásnyújtás esetében a lakáscélú szolgáltatás kivételével, árufuvarozás, autókölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatások esetében, amennyiben a szerződésben meghatározott teljesítési időpontot vagy időszakot kötöttek ki;
  • m) nem tárgyi adathordozón rögzített digitális tartalom értéke­sítése esetében, amennyiben a teljesítést a fogyasztó előzetes kifejezett hozzájárulásával kezdték meg, aki tudomásul vette, hogy ezáltal elveszíti elállási jogát.

Az elállási, felmondási jog gyakorlásával kapcsolatban további információkat itt talál: https://fogyasztovedelem.kormany.hu

Az elállás / felmondás joghatásai

Ha Ön eláll a szerződéstől, az Ön által kifizetett vételárat haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük. A visszatérítés során amennyiben megfelel, a banki átutalásos fizetési módot használjuk. Hogyha Ön csak más fizetési mód használatával tudja átvenni a vételárat, akkor azt közölje velünk az elállási nyilatkozatban. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk az árut, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte. Fontos, hogy a fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy megküldte a kereskedőnek az elállási jogot gyakorló nyilatkozatát.

Ön köteles az INFO-CONNECT Kft. (cím: 2112 Veresegyház, Csomádi út 8.) számára az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha 14 napon belül visszakapjuk az árut. Az áru visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha azon az áru jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges kezelést meghaladó használat vagy beavatkozás látható (pl. kopás, szakadás, szennyeződés, mosás, vasalás, méretváltozás, varrás stb.).

Elállási, felmondási jog gyakorlásának menete:

  • Elállási szándék jelzése:

Amennyiben Ön élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti ügyfélszolgálati elérhetőségeink valamelyikén levélben vagy e-mailben. Postai úton, írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe. Ilyenkor feltétlenül ajánlott küldeményként adja fel az értesítését.

ELÁLLÁSI JOG MINTATÁJÉKOZTATÓ ÉS NYILATKOZATMINTA

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet kapcsán készült tájékoztatók és nyilatkozatminta

  • Az áru (áruk) visszaküldése:

A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével 14 napon belül küldje vissza a cégünk címére. Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik, az utánvéttel küldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni.

Kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vásárlót terheli.

A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség (például, hogy a visszaküldött termék sérült vagy hiányos volt).

  • Visszatérítés:

Az eladó visszatérítési kötelezettsége

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Ez a rendelkezés azonban nem vonatkozik az estleges emelt díjas fuvarozási módból adódó többletköltségekre. Ha a fogyasztó a legkevésbé költséges fuvarozási módtól drágább szállítási módot választ, az eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek mértékéig áll fenn a visszatérítési kötelezettség.

Az eladó visszatérítési kötelezettségének módja

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján, az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A fogyasztó által hibásan vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az eladót felelősség nem terheli.

Tulajdonjogi kikötés
A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig cégünk tulajdonában marad. Az át nem vett rendelések során az újraküldés költsége (amennyiben igény van rá), a vevőt terheli. Az át nem vett csomagok újraküldése kizárólag előre utalással lehetséges.

Megrendelés módosítása, törlése
A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek, csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta, és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé. Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek. A rendelések vételárának kiegyenlítésére – banki átutalásra, illetve OTP és postai befizetésre 3 nap, online bankkártyás fizetésre 1 nap áll az ügyfelek rendelkezésére. Amennyiben ez idő alatt nem érkezik meg az utalás, vagy a befizetés, és a megrendelő nem egyeztet új határidőt, akkor az eladó törli a rendelést, mivel nem tudja tovább tartani a lefoglalt készletet. Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak a KAPCSOLAT oldalon található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására. A megrendelés utólagos módosítására is csak írásos formában, e-mailben kerülhet sor, legkésőbb a rendelés leadását követő munkanap 9:00 óráig.

Figyelem! Levágott anyagok esetében rendelés visszavonást, illetve rendelésmódosítást már nem tudunk elfogadni.

 

Fogyasztói panaszok, kifogások intézése

1. A fogyasztói kifogásokat – ide értve az elállás bejelentését is – az Igénybevevő a KAPCSOLAT menüpontban közölt elérhetőségeinken teheti meg. Telefonon információt is kérhet panaszának intézésével kapcsolatban, azonban ez esetben is szükséges írásbeli megerősítés.

2. A fogyasztói kifogások intézésének módjára egyebekben a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet szabályai az irányadóak, az alábbiak fokozott kiemelésével: A fogyasztói kifogásról a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti
• az Igénybevevő nevét, címét,
• az áru megnevezését, vételárát,
• a vásárlás időpontját,
• a hiba bejelentésének időpontját,
• a hiba leírását,
• az Igénybevevő által érvényesíteni kívánt igényt,
• a kifogás rendezésének módját,
• továbbá amennyiben a kifogás rendezésének módja az Igénybevevő igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni.

A jegyzőkönyv másolatát a Szolgáltató az Igénybevevőnek átadja, vagy e-mailben elküldi.

4. A Szolgáltató köteles az Igénybevevőt tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében – az áru tulajdonságaira és az Igénybevevő által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, az Igénybevevőnek okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.

A Szolgáltatónak a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül el kell végeznie.

5. A kifogás alapján kijavított árut a Szolgáltató az Igénybevevőnek átvételi elismervénnyel adja át, mely tartalmazza Igénybevevő nevét és címét, az áru azonosításához szükséges adatokat, az áru átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor az Igénybevevő a kijavított árut átveheti.

Az esetleges vita rendezésének módja

A szerződő Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket tárgyalások útján, békésen rendezzék. A fogyasztó jogvita esetén azonban Békéltető Testülethez is fordulhat. ” 29.§ (11) A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a (8) bekezdésben rögzített tartalommal, az ott említett határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.”

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell:

  • a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  • ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  • a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  • a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
  • a testület döntésére irányuló indítványt,
  • a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el.

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el.

Telephelyünk szerint illetékes Békéltető Testület elérhetőségei:

Pest Megyei Békéltető Testület
1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240.
Telefon/Fax: (+36-1) 269-0703
(+36-1) 784-3076
E-mail cím pmbekelteto@pmkik.hu
Levelezési cím: Pest Megyei Békéltető Testület
1364 Budapest, Pf.: 81

A békéltetés menetéről további információkat itt talál.

Online vitarendezés

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
Online vitarendezés az alábbi linken kezdeményezhető: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/

Fogyasztóvédelem

2017. január 1-től – a megszűnt az NFH helyett – fogyasztóvédelemmel kapcsolatos ügyekben jogutódja, az NFM megbízásából a területileg illetékes járási hivatalok foglalkoznak panaszaikkal elsősorban. Elérhetőségeket itt talál.

Amennyiben a vitarendezés tárgyalásos úton, illetve békéltetéssel mégsem lehetséges, a jogvita rendezésére a szerződő Felek kizárólag a szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróság eljárásának vetik alá magukat.
 Egyúttal kijelentik a Felek, hogy jogvitájuk rendezésére a magyar jog alkalmazását kívánják.

———-

Utoljára frissítve: 2023. 03. 18.